FAQ

  • Welche Zahlungsmethoden werden akzeptiert?
  • Wo ist meine Rückerstattung?
  • Kann ich eine Bestellung aufgeben, ohne ein Konto zu erstellen?
  • Wo ist meine Bestellbestätigung?
  • Why has my order been canceled?
  • How do I cancel my order?
  • Can I alter my order?
  • When will my order arrive?
  • How much is shipping?
  • Can I track my order?
  • Can I return or exchange an item?
  • Wie sende ich einen Artikel zurück?
  • What do I do if I lose my return note?
  • Meine Bestellung ist angekommen, aber sie entspricht nicht meinen Erwartungen. Was kann ich tun?
  • How long does it take to return an item?
  • Do you sell gift vouchers?

Zahlung

Welche Zahlungsmethoden werden akzeptiert?

Wir akzeptieren MasterCard, Visa, American Express, Discover, Klarna, PayPal, Amazon Pay sowie über 20 weitere sichere Zahlungsmethoden, alle mit Verbraucherschutz. Bei der Nutzung von PayPal oder Amazon Pay werden Sie auf deren Websites weitergeleitet, um sich anzumelden und die Zahlung abzuschließen. Danach kehren Sie automatisch zu unserer Website zurück. Die Zahlung wird erst eingezogen, wenn Ihre Bestellung versendet wurde.

Wo ist meine Rückerstattung?

Wir bemühen uns, Rückerstattungen innerhalb von drei Tagen nach Eingang der Rücksendung zu bearbeiten. Bitte beachten Sie jedoch, dass Ihre Bank mehrere Tage benötigen kann, um die Zahlung auf Ihr Konto zurückzubuchen. Daher bitten wir Sie, bis zu zehn Werktage nach dem Versand der Rücksendung abzuwarten, bevor Sie sich bezüglich Ihrer Rückerstattung an uns wenden. Wir werden Sie per E-Mail informieren, sobald Ihre Rückerstattung bearbeitet wurde.

 
 

Bestellung und Lieferung

Kann ich eine Bestellung aufgeben, ohne ein Konto zu erstellen?

Ja. Sie können eine Bestellung als Gast aufgeben, ohne ein Konto erstellen zu müssen.
Wir empfehlen jedoch, ein Konto zu erstellen, wenn Sie:

  • Ihre Bestellhistorie einsehen möchten,

  • Ihre Einkaufswagenartikel und Zahlungsdetails für den nächsten Einkauf speichern möchten.

Die Registrierung ist schnell und einfach. Besuchen Sie einfach https://account.continentsfashion.de und folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm.

Wo ist meine Bestellbestätigung?

Dies wird automatisch an Ihre E-Mail-Adresse gesendet, sobald Sie eine Bestellung aufgegeben haben.
Wenn Sie innerhalb von 24 Stunden keine Bestellbestätigung erhalten haben, kontaktieren Sie uns bitte unter continentsGmbH@continentsfashiongroup.com, um sicherzustellen, dass es kein Problem mit Ihrer Bestellung gibt.

Bitte überprüfen Sie zuvor auch den Spam- oder Junk-Ordner Ihres E-Mail-Postfachs – möglicherweise wurde die Bestellbestätigung dorthin umgeleitet.

 

Why has my order been canceled?

We typically only cancel orders if there’s a problem with stock, or if you’ve asked us to cancel. Please accept our apologies if your order is canceled because of a problem at our end. We’ll always offer an alternative product and process your refund in full, as quickly as possible.

How do I cancel my order?

There is only a short amount of time between when you place your order and when we start processing it. If you contact us straight away after ordering, via continentsGmbH@continentsfashiongroup.com, we may be able to cancel your order before it’s processed. If not, we’ll despatch your order and then you can return it to us if you wish upon receiving it.

Can I alter my order?

Sadly, we’re unable to modify your order once we’ve started processing it. If you need to order a greater quantity or an additional product, please place a new order online.

When will my order arrive?

The delivery time is usually 2 to 5 business days. Please get in touch if your order hasn’t been delivered according to the expected timescales, and we will check your order status.

How much is shipping?

Shipping costs depend on the item you’ve ordered and the country where it’s being delivered. For deliveries within Europe, shipping is free of charge. For destinations outside Europe, please check our webshop for the applicable postage fees.

Can I track my order?

Yes. We’ll provide updates at every stage of your order, from the moment you place it, through to despatch and delivery. In your delivery confirmation emails, you’ll receive a tracking reference which you can use to check the progress of your order online.

Rückgabe

Can I return or exchange an item?

Yes, you can return your order within 14 days of receipt, provided that the product is unused, undamaged, and returned in its original packaging with all tags and labels intact. Unfortunately, we do not offer exchanges. If you are unsure about sizing, we recommend ordering the two closest sizes and returning the one that doesn’t fit.

You can initiate your return at any time via the following link: https://account.continentsfashion.de. Simply log into your account and follow the instructions.
If you have any questions, feel free to contact us at: continentsgmbh@continentsfashiongroup.com.

If the return is due to an error or defect, we will cover the return shipping costs.
For returns based on dissatisfaction (without exchange), the customer is responsible for the return shipping costs.

Wie sende ich einen Artikel zurück?

Sie können Ihre Rücksendung jederzeit über den folgenden Link einleiten:
https://account.continentsfashion.de
Melden Sie sich einfach in Ihrem Konto an und folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm.

Wenn Sie Fragen haben, können Sie uns gerne unter continentsgmbh@continentsfashiongroup.com kontaktieren.

What do I do if I lose my return note?

We send return notes by email, so if you can locate the email we sent you, simply print off a new one. If you can’t find this email, please get in touch and ask for it to be resent to you.

Meine Bestellung ist angekommen, aber sie entspricht nicht meinen Erwartungen. Was kann ich tun?

In dem seltenen Fall, dass Ihre Bestellung beschädigt oder fehlerhaft bei Ihnen ankommt,
machen Sie bitte Fotos des betreffenden Produkts und senden Sie diese zusammen mit einer Beschreibung an unseren Kundenservice unter:
📩 continentsGmbH@continentsfashiongroup.com
Wir antworten Ihnen innerhalb von 48 Stunden.

Wenn Ihnen das Produkt aus persönlichen Gründen nicht gefällt, nehmen wir es selbstverständlich gerne zurück –
vorausgesetzt, es befindet sich im neuwertigen Zustand, in der Originalverpackung und mit allen Etiketten.

How long does it take to return an item?

This depends on the carrier or shipping method that you choose when returning your item. Once we receive your return, we’ll notify you by email. We aim to process refunds within three days after receiving the item into our warehouse, but it can take several days for your bank or credit card provider to process the refund into your account, or onto your card.

Sonstiges

Do you sell gift vouchers?

Yes, we do. These are issued electronically by email and each contains a unique reference number. Our gift vouchers are ideal if you’re not sure what to get that special person in your life. Simply buy a gift voucher instead for the value of €10, €20, €50 or €125

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